منتدي أبو سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتدي أبو سليمان

مواردنا محدودة للغاية معظمها جهود فردية .... فلا تبخل علينا بمجهودك وكن من المتطوعين والمتطوعات

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  

الخبز البلدى

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ابو فارس

الخبز البلدى Empty
مُساهمةموضوع: الخبز البلدى   الخبز البلدى Emptyالأحد يونيو 10, 2007 9:10 pm

طبعا كلنا عارفين ان اكبر مشكلة فى المنطقة بتاعتنا ان الافران اللى عندنا مش بتوزع العيش بما يرضى الله وان الافران كلهابعد ما العمال اللى فيها وصاحب الفرن بيصلوا الفجر فى المسجد معانا بيقوموا عاملين ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا اقولكم يا احبابى 000000

انا فىمرة صليت الفجر فى المسجد مع صاحب الفرن 00اوكى لحد هنا0

وبعد الصلاة اتمشيت مع واحد صاحبى الى ان وصلنا الى اخر الشارع حيث يوجد الفرن اللى صاحبه مش بيعمل العيبة000

وفجأة000 حدث ما لا يتوقع00

اده االللللللللللللللللللللله اه اللى انا شايفه ده اه دهاللللللللللللللللللللللللللللللللله

انت اللى بتهرب الدقيق المدعم اللى احنا مش لاقينيه 0

اقفشتك حاولت ان ابلغ السلطات المسؤلة لكن اصحابى قالوا لى انت هتصلحالدني انت عبيط دول ممكن يقطعوك000

قلت فى بالى اه صحيح هوانا هاصلح الدنيا يعنى 000000

المهم 0000

قلت خلاص انا هطنش 000

ونكمل المرة القادمة0

مع تحياتى / القلب الطيب00
فارس الاسلام

الخبز البلدى Empty
مُساهمةموضوع: الساكت عن الحق شيطان اخرس .   الخبز البلدى Emptyالجمعة يونيو 15, 2007 5:35 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..

فى بداية الموضوع اخى ابو فارس انا لا انضم معك فى انة لا تبلغ عن هذا الصنيع الفظيع . وهناك كلمة اخى ابو فارس انت كتبتها وهذة الكلمة كثيراا ما اضجرتنى وهذة الكلمة اخى هى الكلمة التى قالها لها زميللك وهى كلمة
( ممكن يقطعوك ) فانى اريد ان اقول لك اخى ابو فارس اعلم انة لا يصيبك الا م قد كتبة الله لك فالمولى جل وعلا يقول ( قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا هو مولانا ) فاعلم ذلك اخى جيداا فلن يصيك الا ما قد كتبة الله لك ..
فاانا انا شدك على ان لا تسكت على هذا الموضوع وان انت اردت مساعدتة فانى تخت امرك فى اى وقت لا ن الله فى عون العبد ما دام العبد فى عون اخية .. فاناشدك اخى بالله عليك ان كان فى يدك شيى ينفع منطقتك وينفع ناسك واهللك فلا تتاخر واكررها لك اخى مرة ثانية انى تخت امرك فى اى وقت ..
وانا ايقا اريد ان اذكرك بكلمة قالها الاستاذ عمرو خالد وهى ..
( هيا بنا نبنى محتمعاا سبيما نقيااا ) ..والله جل وعلا ولى التوفيق والقادر علية ...
اخوك .. فارس الاسلام ..

الخبز البلدى
صفحة 1 من اصل 1